fredag 26 november 2010

Eländigt

 Det är eländigt i dag. Tomten och vätten håller med. De syns snart inte längre. De kan inte vakta huset som de önskar om jag inte borstar bort snön på dem. Men jag tycker de är fina med snötäcke så kvinna tänker inte borsta bort snön ... ännu!
Tiden går fort trots att det är eländigt i ryggen (jag kan ju inte göra så mycket mer än att sittligga i soffan). Jag har varit vaken sen ottan och det är redan lunchtid. TVn underhåller mig och småfåglarna utanför fönstret förstås. De har ett jäkla sjå att flyga fram och tillbaka bland alla matställen. Nyss såg jag en Domherrehona här utanför. Kryssad! Men jag blev lite besviken på Koltrasten som landade på äpplet, som jag spetsat på en stolpe, han flög sin väg utan att smaka på det.

Svamparna göms snart de också i snön ...

Svampar utan snö!

Kvinna längtar efter ♥ Iceman 
(Vi behöver handla, snön måste skyfflas bort och fågelbordet måste fyllas på)

3 kommentarer:

  1. Men de skulle ha stått på någonslags upphöjning. Här hos oss hade de behövt stå typ en meter upp för att synas hela vintern. Vilken tur att du har fåglarna även om vissa gör dig lite besviken:)Hoppas nu att ryggen tar sig.

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  2. Det är ett elände med ont i ryggen ... och ännu eländigare så här års ... när man måste gå försiktigt och spänna sig för att inte halka.

    Skönt att du har fågelunderhållning i alla fall.

    Kramar och en önskan om God Bättring!

    SvaraRadera
  3. Ajajaj....fy vad trist....
    Krya på dig.

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera