torsdag 25 november 2010

ofrivillig vilodag

 I går var jag till mamma och hjälpte henne med julgardiner och lite sånt. När jag åkte därifrån var jag tvungen att skrapa vindrutan på bilen ... Kvinna lutade sig över motorhuven och sträckte ut armen och skrapade is.
Jepp, så var det dags igen. Kände i ryggen att det där var ju inte bra. När jag sen skall iväg några timmar senare kan jag fan inte gå upprätt. Sista vävningen och beställd halsduk skulle levereras, kvinna ignorerar signalerna som skickas från ryggen, sätter sig i bilen och ger sig i väg. Jag kommer till korsningen, trafiksignalen lyser rött och kvinna måste stanna. Thats it! Det gör så inirumpan ont att jag grinar och inser att det är bara att åka hem. När jag parkerat på uppfarten tar det en stor portion envishet att komma ur bilen. Att   ta av mig stövlarna var inte ens att tänka på, bara att ringa hem mannen. Tur att han var i Gärtuna på eftermiddagen, tog inte så lång tid att få hem honom då. Där låg kvinna på golvet som ett avlångt paket och var djupt olycklig när Iceman kom hem. 
Envis som jag är så sa jag till Iceman att jag skulle jobba idag! I morse när jag vaknade kom jag knappt inte ur sängen. Kvinna har inte jobbat idag utan legat/suttit i soffan hela långa dagen fulllproppad med diverse medikamenter. Det har snöat hela långa dagen, Iceman är i väg på jobbgrej, ingen har skottat vår uppfart. Det är väldigt vitt och fint ute nu. Men en snöskyffel skulle behöva jobba lite här utanför.


Den här ljuslampetten fick jag av son2 och fästmö när jag fyllde, nu har jag hittat platsen till den. Den lyser upp min hall så fint.

Jag läste ut Kristina Ohlssons Askungar i helgen och fick mersmak. I måndags gick jag förbi en bokhandel och smet in och hittade bok nr 2 av Ohlsson.

Till sist

Kvinna har julat på även inuti huset.
bless bless

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar