torsdag 2 december 2010

Torsdag

Är kvinna en kul typ? Näe, snarare en slowmotiontyp. Kroppen beter sig precis som förut, lyder på signaler som är utskickat från hjärnan. Så långt är det ok men sen, den där hjärnan, ojojoj. Inbäddad i ludd ger den order till armarna, benen osv i just, slowmotion. Reaktionshastigheten är på minus 10!  Pillren som jag stoppar i mig gör så här med mig men de är bra, ischiasen är nästan helt väck. Men att vara så seg, så trött är inte kul. Det är ju tur att kvinna är sjukskriven. 
Så här sitter jag i soffan med adventsljus och TV och myser i mörkret.... Ja dvs, det var mörkt när jag tog fram datorn! Å med den hastighet jag bloggar i dag blir det väl snart mörkt igen.

Kvinna har även försökt sig på att sticka lite också, hm. Det är ungefär som att ta ett steg fram och två steg bakåt. Stickorna får vila lite ...fast det är svårt, jag vill ju gärna ha något i händerna när jag sitter här. Datorn duger bra, en stund i alla fall.

I går kom vår Lýsi, Þorskalýsi, från Island! Jag tvingade Iceman att köra till Tempo, vårt utlämningsställe, och hämta ut godiset. Jag hade även ett paket att hämta. Fransgardiner från Jotex hade kvinna beställt. De hänger nu så fint i mitt syrum. 
Torskleverolja full med omega3 och A å D vitaminer och mycket mer.
Citronsmaken gör att det går att svälja. I somras när vi var på Island köpte jag en Lýsi, jag tog även en flaska med mig hem. Fast, ju mer som försvann i flaskan desto snålare blev jag, ville ju inte att innehållet skulle ta slut. Nu har jag två nya flaskor i kylen och jag vet att det är bara att beställa nya när det börja minska här. Å jag förväntar mig att bli som ny. Frisk på alla kanter!
 bless bless

1 kommentar:

  1. Vilken fin stickning du håller på med ... Jag som har försökt och försökt och försökt genom åren men det "bidde" aldrig något ...

    Ischias är ett helv-e och så här i december är man ju trött av mörkret ändå. Bra i alla fall att det börjar vända för dig.

    Massor av kramar!

    SvaraRadera