tisdag 2 november 2010

Mösstema

På väg hem från jobbet gjorde jag ett stopp i vår nyöppnade Icabutik, den som brann för ett år sedan. Oj så fint och fräscht det var därinne. Synd bara att det inte finns scanners att tillgå. Ett stort minus tycker kvinna.

Men här hittade kvinna ett STORT plus istället. Lösviktste som det inte går att stoppa snoriga näsor i! Jepp! Jag slutade köpa lösviktste på COOP när jag såg en man stoppa sin snoriga näsa i en teburk för att känna på doften. Men nu ...Yes, hittade champagnete som är en favorit.  Iceman var med mig en gång när jag shoppade te i en 'riktig' tebutik i Stockholm. Han såg en etikett på en teburk och frågade mig vad är: (fonetisk (fast inte) stavning nu) champan gete? Kvinna tittade lite undrande på honom men såg samtidigt åt vilket håll han hade ögonen. - Ah, du menar Champagne Te sa jag då! Vi skrattar fortfarande åt den blundern. :-)

Tänk att det är då själva fan alltså att det inte går att ladda in mer än en bild i taget.
Logga ut å börja från början ...

En grön å en vit mysse stickat i Ecoull

En brun, en vit. Den bruna är det lite häng på, den vita, som är en 'Åremössa' är det mycket häng på!
Loggar ut igen ...
Å tillbaks igen...Fattar ni nu att kvinna är något less på denna blogg!  Den bruna är stickad med Contessa. (Garn med paljetter.)

Åremössan är stickad i ... kommer inte ihåg :-( men den är härligt skön den åxå.
De är till salu, allihop.

Till sist
Måste bara berätta om gårdagens ligister! Satungar! Kvinna smet lite tidigare från jobbet, flextid å så, vet ni.Så på eftermiddagen i går när jag kommer in på plan 2 i garaget där Willie står, ser jag att det är ovanligt dimmigt där inne. Konstigt, det ser ut som brandrök men det luktar ju inget, kan inte vara brand alltså. Är det fukten då? Ni vet när kall och varm luft möts kan det ju bli som åska ... eller dimma ... eller nåt. Sen ser jag i dimman tre ungar varav en på cykel. Tänker: oj, de måste jag hålla koll på när jag kör ut ur garaget så att jag inte kör på någon. Tänker vidare: ungar i garaget har inget där att göra. Sen ser jag hur en av ligistgerna springer, tjoar och framför honom väller det ut rök. Hm! Å så vrålar jag: VAD i Helvete håller ni på med? Det kom Åska i kvinnas sinne, det dundrade och blixtrade och ungskotten försvann i detsamma. Ungskottet släppte brandsläckaren så det sjöng rejält i cementgolvet. Ungskotten hade haft en kul stund, kan jag tänka, sprutat ner nästan alla bilarna med pulver från brandsläckarna som fanns där i garaget. Nå, ungarna försvann och kvinna ringde till vakten och berättade vad jag sett.
Summasummarum, kvinna undrar: föräldrarna måste märkt något på sina ungar, vitt pulver på dem eller så. Som de sprang i dimman måste det fastnat något pulver på  dem.
Något gott ur detta ser jag också: De, om några vet hur en brandsläckare fungerar...
bless bless

1 kommentar:

  1. Pax för den vita Åremössan med häng!!!
    Vad köstar kalaset?
    SMS:a så kanske vi kan ta en sväng, vad sägs om fredag f.m.?

    Kram

    SvaraRadera