söndag 31 oktober 2010

Söndagstankar

Ännu ett blomsterhus från Prag.
En liten spaning från Prag.
Människorna i Prag är väldigt vänliga. Även fast de inte förstår ett ord svenska, engelska förstår de ( i alla fall en av dem) att vi var lite vilse där i spårvagnen bland alla hållplatser. Just denna kvinna hörde Iceman nämna hållplatsen vi skulle av på och började räkna upp på sina fingrar och samtidigt  nämna alla hållplatser vid namn på tjeckiska. Vid fjärde fingret skulle vi gå av förstod vi av hennes pladdrande. När vi åkte spårvagn med våra engelska vänner så hände det två gånger av fyra att en tjeck reste sig från sin sittplats och erbjöd den till fru G. Vilket fru G tacksamt tog emot men samtidigt fick hon tankar ... ska jag bli tacksam eller förolämpad? Hon bestämde sig för att vara fortsatt glad och satte sig med ett leende på läpparna. Händer det i Sverige nu förtiden? Att någon yngre reser sig och erbjuder sin sittplats till en som är äldre?

Å så en bild från insidan av katedralen.
Bilder jag inte fick in i bloggen i går eftersom Blogger är så segt att jag kan bli tokig.
Kvinna har ju lag upp en sida på Wordpress också men den bloggern är komplicerad tycker kvinna. 
Jag vill ju ta med mig allt jag lagt här till nästa bloggspot ... hur jag ska göra ger mig något att tänka på, en stund.  

Till sist
Jag mår mycket bättre i dag. Jag har stickat två mössor färdiga. En till kicknisse ( så nu har han två fina mössor mitt ofödda barnbarn) och en gröning med flätor som är till salu. Om jag ska lägga ut den på Tradera eller lämna den och allt det andra till Lotta  har jag inte riktigt bestämt ännu ...
Nu är det filmtajm!
bless bless

1 kommentar:

  1. Vavava??? MÖSSA??? til mig???
    Vill du ha mera honung eller??;0)

    Wordpress är liiite krånglig, men man lär sig, så om jag kan, så kan du.

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera