fredag 19 november 2010

Det är jul alldeles för sällan

I dag när jag var på stan för att inhandla födelsedagspresent från min mor, passade jag på att köpa en julstjärna också. Jag visste att de jag hade förra året gick på sista versen.

När jag kom hem gick jag ut i förrådet och tog in 'adventskartongen', gissa om kvinna blev förvånad för i lådan ligger tre stycken oanvända stjärnor. Kvinna blev först lite förvirrad, har jag köpt? Näe... men jodå minnet kom så sakteliga och när julen var slut i januari reades alla julsaker. Kvinna fyndade nya julstjärnor och var så nöjd. Int´fasen kom jag ihåg det i dag. Nu har jag mer julstjärnor än fönster ...

Här är min födelsedagspresent från mamma. En George Jensen. Kvinna har haft ögonen på den lääänge! Å nu när de satt ner priset slog jag till. Kvinna är nöjd.

I dag hämtade jag min nya trasmatta. Kvinna har en kompis som jobbar på Textilhuset i Södertälje. De väver bl. a mattor. De gör mycket annat också, kuddar, löpare mm. Den 8 december mellan 9 - 15 har de utställning och försäljning i Södertäjes stadshus. Har du vägarna förbi så ta en titt.

Den här mattan tog K fram när jag frågade om de hade en kort mattstump på ca en meter.
Jag gillar tofsarna på sidorna.

Till sist

Dotter beställde en blå Sverigemössa ... Ja dvs, jag virkade mössan efter OSmössemönstret. Nu blev den inte bara blå men fin ändå. Dotter ska bara prova också innan hon bestämmer sig.
en till till sist ...
I går fick jag den stora äran att följa med son2 och svärdotter till Tittutkliniken i Stockholm. Det var en upplevelse av stora mått kan kvinna berätta. Det är en pojke där i magen. Foten mätte 6 cm, hjärtat slog som bara sjutton, han gäspade, han låg dubbelvikt som en fällkniv, han pillade på sina tår. Hår hade den lille kotten också, ca 0.5 cm långt. Nu väger han ca 1.6 kg och växer han som han gjort hittils kommer han ha en vikt på 3.8 kg när han kommer ut i denna världen...
bless bless

1 kommentar:

  1. Ja, minnet är bra men alltför kort...Och man TROR att man minns vad man har i Julboxen...men icke sa Nicke, det stämmer ju ALDRIG det man tror....
    Snygg mössa!
    Coolt med bebben, en grabb alltså, vad läckert.
    Men har han inte ganska stora fötter, för att väga 1,6 kg???

    Kram Lotta

    SvaraRadera