lördag 16 oktober 2010

Lördag med melodikryss och gardinhäng

Men jag börjar med fredagsmyset.
Ugnstekt lax med hummersås och kokt potatis. Rött vin blev det i alla fall, fast jag hade tänkt mig ett vitt vin, kvinna orkade inte åka till bolaget.

Så till Lördagens pyssel. Melodikrysset förstås och efter det så var det dags för persiennuppsättning.
Iceman jobbade flitigt hela förmiddagen. Kvinna jobbade flitigt hon med. Putsade fönster och hängde upp

nyinköpta gardiner från IKEA.

Närbild på dem.

Och så här blev det när de äntligen kom upp. Jag började med att slänga in dem i tvättmaskinen. Då slapp jag tänka på krympmånen på 4 %.  (Bilden blev lite mörk ...)

 
De här gardinerna är nyhängda men inte nyköpta. De hängde i vardagsrummet på Trädgårdsgatan i Strängnäs. För att hänga upp dem här på Glasberga behövde jag  lägga upp dem. Så jag hängde en av dem på stången och satte i knappnålar. Tog ner gardinen och nålade mer och mätte hur  mycket jag lagt upp, lägger upp lika mycket på den andra gardinen, hänger upp båda på gardinstången och ser till min fasa att den ena släpar i golvet. Vad i ända in i h#%&4te ... Det visade sig att den ena gardinen var tio centimeter längre, inte 250 cm som den första jag nålade upp, utan 260 cm Å varför märkte jag inte det när de hängde på Trädgårdsgatan??
Antagligen så struntade jag bara i det för det märktes väl inte när soffan skymde en av gardinerna....
Vilket slit och släp det är med gardiner, tycker inte om jobbet men resultatet blev bra. Kvinna är nöjd.
Men jag är inte nöjd med tjockTVn, den är så ful och ... tjock! Tyvärr så är det extraTVn så den hänger med tills den kroknar. 18 år gammal är den så den ska väl snart gå sönder kan kvinna hoppas!

Till sist
Kvinna ska på Ladies Night i kväll med mo
bless bless

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar