söndag 17 oktober 2010

Höststädning och rapport från Ladies Night

Försökte i alla fall att åstadkomma något som liknade höststädning. Kastade pellisarna som stod kvar ute, frostnupna som de var, hängde de med hela stjälken och blommorna. Bort med dem. ( De som jag har ställt in i förrådet är fulla i löss, det slutar nog med att kvinna skickar alla pellisar på tippen) Det finns nya att köpa till våren! 
Clematisen jag köpte på Solberga i Onsdags grävde jag ner i gräsmattan, bredvid den japanska lönnen. Tanken är att Geoge, som är Clematisens namn, ska klättra i lönnen och blomma med fina blålila blommor hela sommaren! (Kan fan ta semester sommartid nästa år, det får bli höstsemester) Sen sopade jag av markisen och vevade in den.
Vi åkte och handlade lite, fågelmatshus och solrosfrön, kompletterade även vårat födointag. Nu får pippisarna det jobbigt värre, vilket middagsbord ska de välja? Snälla grannen har ju matat fåglarna hela tiden sen de flyttade in här i huset bredvid. Vi har inte riktigt hunnit med att sätta upp ett fågelmatshus förränn nu.

Nu hoppas ju kvinna att pippisarna även kommer hit och mumsar i sig ett och annat solrosfrö.

Å så här blev köksfönstret när persiennuppsättningen var klar och gardinerna kom upp igen.

Ladies Night!
Mo och jag var på Ladies Night i Globen i går.
Det var andra gången som vi var på det. Första gången, för två år sedan, var så kul. Förra året var vi inte dit men vi fick höra att det var såååå bra! Oj, då ångrade vi oss att vi inte köpt biljetter. Så i år köpte vi biljetter och satte oss på läktarn i spänd förväntan, femårsjubileeum minsann, borde ju bli något extra då eller? Ha! Näe, Kjell Bergkvist var ju inte med! Men nog kan han sjunga den där Brolle! Ojaa! Martin Stenmark också ... men är inte sjumilakliv lite gammal skåpmat nu? Måns Möller var där han med, väldigt många gånger var han på scen alldeles själv...! Andreas Jonsson presterar bra in real life...! Musikerna ... två av dem, gittarister bägge två? Eller så spelade en av dem bas. Hursom helst, de sjöng utav bara f-n. De hade några solonummer och kvinna fick ståpäls!
Före Ladies Night tog vi en matbit på en "grek"! Vi brukar ju göra det, äta något först innan vi går på enterteiment. Vi landade på en "typ" kolgrill, nära Globen. Mo beställde nåt sloviaki eller nåt ... herrejösses, kvinna kan inte grekiska, kommer inte ihåg! Själv beställde jag moussaka! Mmm, gott, gillar moussaka! 
Vi åt och åt ... När jag kom till mitten på min moussaka var den kall! Hm, ja ja, ska jag klaga?  Funderade på det en stund men fortsatte att äta, det var ju så gott! Sen hittade jag ett hårstrå i maten. Direkt när jag fick syn på det tänkte jag att det var mitt hårstrå (det var ju ett mörkt hårstrå) men när jag drog i det så såg jag att det låg under själva moussakan, inte mitt alltså! Kyparn, Hallå! Det ligger ett hårstrå i min mat, dessutom är maten kall!! Han snodde tallriken från mig fortare än fortast och drog i väg mot köket. Han kom tillbaka och frågade vad jag ville ha i stället. En grekisk sallad tack, kvinna var ju halvmätt nu och inte var jag så sugen på en ny portion moussaka. En grekisk sallad utan hårstrå, dessutom ska den ju vara "kall" så kvinna åt och var glad.
bless bless

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar